onsdag 15 februari 2012

Delicious - en ny bästa vän.

Oh, vad jag är förtjust i Delicious. Har lagt upp den lilla save on delicous-knappen och sparar nu ner alla intressanta länkar jag hittar. Jag vet inte riktigt hur jag har klarat mig utan denna så länge. Delicious kan användas på många olika sätt - både till jobbet och hemma. För jobbet går det att spara ner länkar till aktuella ämnen som vi jobbar med, eller låta eleverna skapa egna länklistor på användbar information för dem. Detta skulle kunna vara ett bra verktyg när vi pratar om källkritik och internetkällor. Eleverna skulle också ha lätt att hitta tillbaka till de källor de använt och allt skulle vara sparat på ett smidigt sätt. Jag kan också göra en länksamling offentlig för kollegor eller elever att använda. Användningsområdena är många, eller vad säger ni?

Den här kursen ge många idéer om hur jag kan arbeta mer digitalt med mina elever och som vanligt är det det praktiska som ställer till bekymmer för mig. Många av de här uppgifterna kräver lättillgänglig teknik eller en till en undervisning så att tekniken finns tillgänglig. Frustrerande. Hur funkar det på era skolor? Hur använder ni er av teknik på era skolor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar