fredag 13 april 2012

Den virtuella världens möjligheter, eller?

Har nu en avatar i second life. Jag har tagit en lite tur runt Harlem och även fått en inblick i huren schizofren kan känna sig. Mina första tankar kring denna virtuella världen är att jag inte riktigt vet hur jag skulle kunna använda mig av detta på min skola eller i min undervisning. Det verkar som om det krävs ganska mycket arbete att få ihop en fin värld dit man kan bjuda in sina elever. Eller finns det andra sätt att göra det på och i så fall hur? Hade gärna hört/sett/läst om ett svenskt skolexempel på hur de använt sig av en virtuell värld.

Dock finns det poänger i att använda sig av detta då den relaterar till många elever som redan använder sig av sådana här forum på en daglig basis. Att individanpassa undervisningen får en helt annan innebörd.

1 kommentar:

  1. Det låter jättekul. Jag blir sugen på att prova! Får se vad som hinns med här i veckan...

    SvaraRadera